Jóga – sestava na protažení

Aktualizováno: 5 května, 2021
Navigace:
Doba čtení: 1 min

Když jsem hledal v knihách sestavu, kterou bych mohl použít k protažení pokud možno celého těla, zaujala mne nejvíce meridiánová cvičení (Michio Kushi: Makrobiotická cesta). Meridiány jsou energetické dráhy na lidském těle, které při práci s jednotlivými orgány používá čínská medicína, Shiatsu a akupunktura. Každý z uvedených cviků tak nejen protahuje svaly, ale působí i na meridiány vnitřních orgánů.

Výchozí poloha cviku je obvykle v nádechu a s výdechem se jde do protažení. V protažení je výdrž s plným nádechem a výdechem, pak cesta zpátky s nádechem. Pokud takto cvičíme 5 opakování od každého cviku, sestava vyjde zhruba na 12 minut. Jiné dýchání má sedmý cvik (popsáno níže) a také třetí, který se cvičí jen jednou, ale s několika nádechy a výdechy v protažení.

Video s rychlým provedením najdete na facebooku Výživy s nadhledem – https://fb.watch/59T3UdkExj/ – jednotlivé cviky protahují následující dráhy:

1. Předklon trupu – plíce a tlusté střevo

2. Protažení snožmo – ledviny a močový měchýř

3. Protažení přední části těla – žaludek, slezina, slinivka

4. Protažení roznožmo – játra a žlučník

5. Předklon s překříženýma nohama – trojitý ohřívač

6. Předklon v otevřeném sedu – srdce a tenké střevo

7. Závěrečné protažení do boku – toto je moje varianta závěrečného protažení, kterou jsem se naučil od dr. Svobodové z Ústavu tělesné výchovy 2. LF UK. Skvěle protáhne celou oblast zad a ramen. Dýchá se při něm jinak – nádech do boku při úklonu, výdech ve středové pozici.

Pomohl vám článek?
Dislike 0
Předchozí: Jóga – Pozdrav Slunci
Další: Oční cviky, část I

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Máte otázky k výživě, vaření, pohybu nebo zdraví?